لیفت سانترال لب

                                                                                                                    

لیفت لب چیست؟

 جراحی است که فاصله بین قاعده بینی و قرمزی لب بالا را کاهش میدهد.کاهش ارتفاع لب باعث متناسب تر شدن ابعاد لب با چانه میشود و صورت را جذاب ترو زنانه ترمیکند.هر چه این فاصله بیشتر باشد.صورت پیرتر و نا زیباتر به نظر می رسد.لب را را پرتر میکند وبه سمت جلو تحدب میدهدولیفت آن دایمی است.

چه افرادی کاندید مناسب لیفت سانترال لب هستند

برای افرادی مناسب است که ارتفاع فیلتروم یعنی شیار وسط لب بالا بیشتر از 15 میلی متر است.البته این اندازه ها تقریبی بوده. و معاینه نقش مهمی دارد.ابعاد و خصوصیات صورت و خواسته بیمار تعیین کننده مقدار لیفتی است که انجام میشود.

کسانی که فیلتروم بلند دارند. و قبلا تحت تزریق ژل قرار گرفته اند. بیشتر از آنکه ارتفاع قرمزی لبشان افزایش یافته باشد. دچار جلو زدگی لب پایین مثل لب اردک شده اند.لیفت سانترال لب در این افراد سبب پرتر و طبیعی ترشدن لب میشود.این عمل بطور دایمی ارتفاع قرمزی لب را افزایش میدهد.مقدار مشاهده شده دندان را افزایش میدهد.و معمولا صورت را زیبا تر میکند و ثلث تحتانی صورت را جوان میکند.

کسانی که علایم پیری لب و دهان پیدا میکنند. از این عمل سود می برند.با افزایش سن تغییرات زیر در لب و دهان پدید می آید.

توصیه می کنم این مقاله را مطالعه کنید.  عمل بینی کج بصورت تضمینی و مزایا و هزینه

کاهش ضخامت لب و دراز شدن لب بالا.

نازک شدن خط لب و کاهش برجستگی فیلتروم و کاپید بو.

جذب و کاهش حجم استخوان فک پشت لب که منجر به عقب رفتن لب میشود.

دراز شدن عمودی کل لب و نازک شدن آن.

پیدایش چین های دور دهان.

دکتر تبریزی عمل لب را همراه سایر اعمال مانند لیفت صورت و گردن و تزریق چربی و عمل پلک یا به تنهایی با بیحسی موضعی در مطب انجام میدهد.

آیا عمل لب بر روی گوشه های دهان تاثیر دارد؟

لیفت لب کلاسیک بر قسمت مرکزی لب بالا تاثیر میکند. و بر قسمتهای جانبی تاثیر کمی دارد.در بیمارانی که گوشه لبهایشان افتاده لیفت حاشیه لب گزینه بهتری است.لیفت گوشه لب شامل برداشتن مقدار کمی پوست از گوشه لب است.و خط برش در محل اتصال سفیدی و قرمزی لب محو میشود.درصورت لزوم هر دو رامیتوان در یک بیمار انجام داد.

نحوه انجام لیفت لب کلاسیک

معمولا تحت بیحسی موضعی بصورت سرپایی انجام میشود.بین 45 تا 60 دقیقه طول میکشد.بیحسی با ظریفتترین سوزن و به روش معمول در دندانپزشکی صورت میگیرد.عمل شامل برداشتن نواری از پوست درست در زیر بینی است.و بخاطر شکل آن به نام برداشتن شاخ گاوی پوست نامیده میشود.

سایر روشها هم وجود دارند ولی روش فوق شایعترین روشی است که استفاده  میشود.البته بسته به خصوصیات لب افراد مختلف شکل و وسعت پوست برداشته شده تغییر میکند.در انتها زخم در چند لایه بسته میشود.

دوره نقاهت چند روز است

لب و گونه تا چند روز ورم میکند.درد و تورم خفیف تا متوسط است.و غالبا با مسکنهای ساده بهبودی می یابند.بندرت ممکن است به کدیین نیاز باشد.در 48 ساعت نخست پک یخ روی موضع گذاشته میشود.سر بیمار هنگام خواب بالا آورده میشود.رژیم غذایی مایعات و نرم بمدت چند روز تجویز میشود.از فعالیت بدنی شدید به مدت دو هفته پرهیز میشود.

توصیه می کنم این مقاله را مطالعه کنید.  برداشتن چربی باکال

پماد آنتی بیوتیک روزی دو بار بر محل برش مالیده میشود.پس از 24 ساعت موضع با محلول شستشوی ضد باکتری صورت شسته میشود.سپس پماد مالیده میشود.بخیه ها روز ششم یا هفتم خارج میشود و دستوران بالا تا هفت روز ادامه می یابد.

خط برش باید در خطوط و سایه های قاعده و سوراخهای بینی داده شود.و تا حد کمی تا پره های بینی ادامه می یابد.بعد از عمل زیباجو باید ار کرم های ترمیم کننده استفاده کند.

عوارض

شایعترین عارضه عمل لب قابل مشاهده بودن اسکار خط برش است.به همین دلیل کسانی که سابقه کلویید(گوشت اضافه)و اسکار برجسته به دنبال جراحی دارند کاندید خوبی برای این عمل نیستند.عوارض نادر عبارتند از:

*عفونت.

*تاخیر در التیام و بهبودی.

*عدم تقارن.

*تصحیح بیش یا کمتر از حد.

*کنتراکچر اسکار

*تغییر شکل خنده.

*پهن شدن سوراخ بینی

*تغییر شکل سیل بینی

پهن شدن سوراخ بینی تا چند هفته معلوم است ولی بعدا کاملا بهبود می یابد.با این حال درجات خفیف پهن شدگی یا تغییر شکل سوراخ بینی ممکن است. دایمی باشد.احیانا برخی بیماران که سوراخهای بینی کوچک دارند ممکن است بزرگ شود که این حالت خوشایند آنان هم است.

 در برخی از افراد به طور مادرزادی حتی درجوانی پشت لب های بالایی شان تربلند تر  از حد معمول می باشد، که باعث ظاهر ناخوشایند و همچنین بالاتر نشان دادن سن آنها می شود .

این حالت را میتوان طی عمل جراحی برطرف کرد. این عمل جراحی لیفت سانترال لب نام دارد . در این عمل حدود چند میلیمتر از پوست لب بالایی  چسبیده به ناحیه قاعده بینی برداشته میشود.تاثیر این عمل در زیبایی وجوانسازی زیباجویان شگرف میباشد.

توصیه می کنم این مقاله را مطالعه کنید.  tonsil anatomy and physiology

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *